JAARVERSLAG 2023

Het Jaarverslag met Opperspreekstalmeester Peter Weijs.

Fotoreportages zijn hier te bekijken!

Peter Weijs

Golf Comité Morgen; Penningmeester, beheerder Bitterballenpot en Wedstrijdsecretariaat! Bovenal....Opperpreekstalmeester van onze Golf Sociëteit!

Haico Dings (links) trotse winnaar competitie en Birdie 2023 ontvangt uit handen van winnaar 2022 Geert Rongen de Wisseltrofee!

Vrijdag 24 November

De laatste ronde, of beter gezegd het laatste rondje!! Vandaag werd er alleen nog gespeeld om het Birdie klassement en dat had iedereen goed in zijn oren geknoopt. Omdat we maar 7 holes konden en mochten lopen geen score voor de competitiekaart(en), zodoende was op voorhand al bekend wie onze winnaar Competitie 2023 zou worden. Hierover later meer.

Wederom veel geapp binnen het golfcomite met de vraag kan het wel doorgaan of doen we enkel de afsluitende prijsuitreiking, maar zoals al vaker aangegeven hebben we Roy in het comite die dagelijks met regen en wind moet dealen, hij gaf aan laten we zolang mogelijk er van uitgaan dat het door mag gaan. Dus idd om 14.00 uur konden we afslaan alhoewel de eerste flight nog snel ff gezegend werd door een fikse bui, daarna alleen nog een maal het dreigen van een bui en wat regendruppels, zelfs wilde de zon zich nog af en toe laten zien, al met al nog een lekker rondje gelopen. Het feit dat we om 14.00 uur afsloegen en maar 7 holes konden spelen betekende dat we ook weer op tijd in het clubhuis zaten. De laatste dagprijzen konden verdeeld worden: De longest gewonnen door Ruud Janssen, de Neary gewonnen door Theo Clevers en de dagprijs, uitgereikt door Rene Luijten, werd ook door Ruud Janssen gewonnen, winnaars allemaal gefeliciteerd.

Dan over naar de einduitslag van onze competitie.

We speelden in totaal 13 kaarten, tenminste dat deden Haico en Jeroen, dit betekent dus ook een grote(re) kans op 5 goede kaarten. Zoals ik al eerder vermelde in diverse verslagen dat Theo Clevers, Haico Dings en Jeroen Schobbers de top 3 vormden, dit bleek uiteindelijk ook in de einduitslag zo te zijn.  Vanaf de eerste ronde waarin we kaarten konden inleveren hebben deze spelers nek aan nek gestreden om de beste scores neer te zetten. Het feit dat Theo tussendoor ook nog de golfdag wist te winnen en Jeroen eindwinnaar werd op onze golfreis naar Oostenrijk bewijst dat ze veel talent hebben voor dit golfspelletje. Maar waar 2 vechten om een been gaat een derde er vaak mee heen, uiteindelijk blijkt dat Theo en Jeroen eindigen met een score van 168 punten en Haico Dings winnaar wordt met een score van 163 punten..    CHAPEAU/CHAPEAU… Haico namens ons allen nogmaals van harte gefeliciteerd met deze verdiende overwinning, maar ook petje af voor het seizoen van Jeroen en Theo, als ik de standen er op na kijk is er vanaf dag 1 niemand in de buurt gekomen van deze top 3.

Dan als slot de Birdie competitie en prijsuitreiking..

Zoals al eerder gezegd/geschreven alle focus op de Birdies deze laatste ronde, er werd echter maar 1 Birdie gemaakt en dat was Ruud Janssen, die nog niet in het klassement voor kwam, dus betekent dit dat Haico Dings ook met deze prijs is gaan strijken. We blijven Haico maar aan het feliciteren dit seizoen elke keer loopt hij wel weer met een prijs richting auto. Haico het is je gegund en op naar een volgend seizoen, benieuwd met hoeveel spelers we van start gaan in Februari 2024. Rest mij nog om jullie allemaal een mooie tijd te wensen en geniet van de dagen die komen en wellicht zien we elkaar hier of daar.

Jullie spreekstalmeester…

Vrijdag 27 oktober

Helaas opnieuw de hele morgen regen en niet te zuinig, voor 8.00 uur al apps van Rene wat te doen.

Gelukkig hebben we  Roy Willemsen in het golfcomite, hij is onze weerprofeet omdat hij daar met zijn werk ook heel veel mee te maken heeft. Hij gaf aan dat het om 15.00 uur droog zou zijn, dus geen afgelasting en de weergoden  hun gang laten gaan. En inderdaad tegen 14.00 uur begon het minder te regenen en tegen 14.30 uur was en bleef het droog. Tenminste uit de lucht viel geen water… De banen daarentegen waren hier en daar kletsnat, maar we konden en mochten spelen.

Zo vertrokken er 3 flight’s van 3 personen. 8 Leden van BS Morgen en een gastspeler genaamd Mark Peters. De scores lagen (netto) tussen 47 en 31. Had Rene de score van 47, onze gast Marc eindigde met een score van 31 en ontving de dagprijs uit handen van de vorige dagwinnaar Bert Janssen.

Het bleek een scheurkalender met golfitems, die de vrouw van Marc wel heel erg leuk zou gaan vinden, zoals hij zelf wist te vertellen. We zijn benieuwd!! Helaas vandaag geen Birdie gemaakt, al hadden wij even in ons hoofd dat Jeroen Schobbers op hole 9 met 3 slagen er af kwam, ware het niet dat zijn eerste afslag out of bounce was. Dus werd hiervan een 5 gemaakt in de eindstand.

Nog 2 rondes te gaan, waarvan de eerste op 10 november a.s. op Schloss Haag in Duitsland, er wordt alweer internationaal gespeeld dus. Zelf ben ik dan in Oostenrijk, en zal weer meelopen op de afsluitingsmiddag eind november. Succes op 10 november en tot ziens op de afsluitende middag. Voor alle kanshebbers op de titel, zet hem op en denk eraan, de eerst volgende bal is weer de belangrijkste.

Onze gast en winnaar van de dag Marc Peters ontvangt van Bert Janssen de dagprijs!

13-10-2023: Haico Dings dagwinnaar op het Hoenshuis in Voerendaal.

Maar, we speelden (voor de eerste keer zover ik weet) ook 2x9 holes die mee (kunnen) tellen voor onze competitie, en verdraaid dan zien we ook andere winnaars!

De eerste 9 holes zijn matig gespeeld, als ik de uitslagen bekijk zie ik bij de meeste een verbetering in slagen bij de  tweede 9 holes. De top 3 van de eerste 9 holes bestaat uit: Roy Willemsen – Jeroen Schobbers en Haico Dings/Rene Luijten/Bert Janssen. Waarbij Jeroen een netto score haalt van 39 slagen –  Haico Dings/Rene Luijten/Bert Janssen netto 40 slagen en Roy netto 36 slagen. Dit betekent dat Roy normaliter een dagwinnaar zou zijn geweest, knappe prestatie Roy, CHAPEAU!!!!

De tweede 9 holes, zoals ik al zei, goed tot beter gespeeld door de meeste van ons. Top 3 bestaat uit: Haico Dings – Jeroen Schobbers/Appie Weijs en Rene Luijten. Jeroen en Appie behalen een nettoresultaat van 39 slagen, Haico eindigt met netto 38 slagen en ditmaal Rene met netto 36 slagen.  Dit betekent dat ook Rene normaliter een dagwinnaar zou zijn geweest. Voor het algemeen klassement betekent dit dat Haico en Jeroen er weer lekkere kaarten bijgeschreven hebben, de rest zal nog vol aan de bak moeten om deze 2 spelers net voor de finish nog pootje te haken.

Helaas vandaag tijdens de (lange) ronde geen enkele birdie gemaakt, dus de stand blijft hier voorlopig onveranderd. We zien en spreken elkaar weer op vrijdag 27 oktober, 15.00 uur Homecourse te Baarlo.

Vrijdag 13 oktober

Zoals al vermeld in het vorige verslag, vandaag onze (jaarlijkse) uitwisseling met een groep golfspelers van onze bekende Tibert Lagarde, wie kent hem niet. Er was wederom een groep die met Rene en mannen van Hoenshuis begonnen met een goed verzorgde lunch, de rest kwam zo voor en na binnen waaien.

Na een kennismaking en een kort praatje de driving ranch opgezocht door bijna iedereen om ff een paar ballen te slaan. Eerste starttijd 13.00 uur exact, gevolgd door nog 4 andere starttijden, in totaal waren er vandaag 20 golfers aanwezig, 8 golfers van Hoenshuis, 10 leden van BS Morgen golfsocïteit en Rene had nog een tweetal gasten uitgenodigd te weten: Albert Vijghen SR en JR. Dit zijn 2 mannen die al jaren niet meer gespeeld hadden, dus zeker in heb begin vlogen de ballen alle kanten op, maar ik begreep dat ze zich later behoorlijk hebben herpakt, dat mag ook wel met HCP 10.0 en 22.7 dacht ik zo.

We hadden weer eens geluk met het weer al waaide het behoorlijk, dit was met name op de greens wel hier en daar vervelend, ze lagen soms vol met van die kleine propellerblaadjes, waardoor de bal afgeremd werd of je moest geduldig alle blaadjes weg harken met je putter.

Een stablefordwedstrijd over 18 holes op Hoenshuis betekent toch minimaal 4,5 uur lopen, maar dat haalde wij zelfs niet, de laatste flight was echt net voor het donker worden binnen, dit was dus na 19.00 uur. Leermoment: volgende keer vroeger in het seizoen naar Hoenshuis, of een andere, snellere vorm spelen.

Na het golfen een drankje doen, punten tellen en tegen 19.45 uur aan tafel, we werden weer goed verzorgd dus daar geen klachten over. Tibert en Rene verzorgden de prijsuitreiking van de stableford wedstrijd over 18 Holes, daarbij nog een prijs voor de Longest en de Neary.

Longest gewonnen door; (trommelgeroffel)  Haico Dings!!!!-

Neary gewonnen door:  Leo van der Pas

3e : Paul van der Zalm        2e: John Speck             1e : Haico Dings

Prijswinnaars allemaal gefeliciteerd.

Vrijdag 22 september

Na het mooie trainingskamp in Oostenrijk, staat er vandaag weer een competitie ronde op ons programma. De golfbaan was vandaag niet door iedereen snel te bereiken daar de N233, (napoleonsbaan) vanaf Hout-Blerick afgesloten was. Derhalve moesten we achterom langs de maas om bij de golfbaan te geraken. Toch was nagenoeg iedereen om 15.00 uur aanwezig, nou ja, iedereen, we waren in totaal met 8 personen. Laat ik het maar de vaste kern noemen die vandaag aanwezig was.

Peter van de Plas had zich nog net voor het middaguur afgemeld, Jan Vorstermans had zich op het laatste moment nog aangemeld. We starten om 15.00 uur met een flight van 2, daarna 2 flight’s van 3 personen. Er werd stevig doorgelopen en dat moest ook wel want om 17.00 uur kon het gaan regenen. Gelukkig was iedereen ruim voor de regenbui binnen en konden wij ons settelen in het clubgebouw, waar we natuurlijk genoten van een drank(je) en bijbehorende bitterballen.

De dagprijs werd beschikbaar gesteld door Roy Willemsen. Geert Rongen had in de tussentijd (ik moest ff op en neer naar Lottum) de scores uitgerekend. Helaas moest ik Geert mededelen dat hij dit niet goed gedaan had, hij had namelijk de daadwerkelijke slagen in mindering gebracht op de bruto slagen, terwijl in ons regelement staat dat iedereen van hcp 36 of minder berekend wordt. In spoedoverleg is nu besloten dat we de 2e seizoenshelft dit gaan handhaven, zodat de hoge handicappers iets meer kans hebben om de dagprijs te winnen.

Uiteindelijk werd door deze nieuwe telling Bert Janssen de dagwinnaar van deze competitie ronde. Bert nogmaals gefeliciteerd. Ook natuurlijk nog het noemen waard, vandaag 2 birdies gemaakt en wel door Jeroen Schobbers en Geert Rongen.

Het gaat spannend worden in de birdie competitie! Haico nog steeds op drie, Geert, Roy, Jeroen en Peter W op elk 1 birdie. We hebben nu even rust, voordat we op vrijdag 13 oktober afreizen naar Voerendaal waar we onze golfclubs gaan kruizen met de businessclub van onze vriend Tibert Lagarde. Laten we zorgen dat we dan met een mooi aantal (min 10) spelers aanwezig zijn. Spelen op Hoenshuis, altijd een uitdaging, lekker eten en beregezellig. Tot dan.

Dagwinnaar Bert Janssen ontvangt van Roy Willemsen de prijs.

Onze Opperstalspreekmeester Peter Weijs geheel uitgedost in de sfeer van Oostenrijk! :-) We zijn er klaar voor...

Vrijdag 25 augustus 2023

Kick off Najaar Competitie en Oostenrijk

Zoals al gemeld in het verslag van 14 juli j.l hadden we vandaag de Kick Off Oostenrijk.
Terwijl de regen tot ver na 12 uur tegen de ruiten kletterde hadden wij als golfcomite er vertrouwen in dat we vanmiddag de Kick Off door konden laten gaan.

Zelfs het bericht vanuit Baarlo dat de baan gesloten zou zijn tot minimaal 15.30 uur liet ons niet uit het veld slaan, programma iets om gegooid en de presentatie wbt Oostenrijk naar voren gehaald.

Helaas waren er enkele afmeldingen, maar ik miste enkel Pascal Marcelissen, maar Ruud Jansen sloot op het laatste moment nog weer aan. Dit betekende dat we konden starten met 4 flight’s, hetgeen al lang geleden is, dit natuurlijk mede door onze gasten die meegaan naar Oostenrijk, mevr. Luciën Mulders Cordang en de heren Jos Mulders en Marc Peters alle drie uit Grubbenvorst.

Voor het golfen nam Rene heel even het woord om iedereen weer welkom te heten voor de tweede helft van onze competitie, daarbij natuurlijk het verwelkomen van de gasten waarna hij het woord snel overgaf aan ondergetekende. Deze Oostenrijks uitgedoste man gaf uitleg over de reis die wij gaan maken naar Murau, gelegen in de oostenrijkse provincie Steijermarken, hier gaan wij als BS Morgen spelen op 4 verschillende golfbanen, een mooie gelegenheid om elkaar nog beter te leren kennen, genieten van de mooie oostenrijkse omgeving, een lekker balletje slaan, samen kletsen biertje drinken of net wat iedereen zelf wil, enkel het spelen van de golfwedstrijden is min of meer een must. Wat mij betreft is de kick off meer dan geslaagd en beloofd onze golfreis een gezellige boel te worden, ik kijk er naar uit.

Dan over naar de wedstrijd, zoals gezegd vertrokken er 4 flight’s, het zonnetje begon te schijnen en het was verrassend benauwd tijdens de ronde. Het spel was uiteenlopend van scores, zelf zat ik in een flight met een topper. Luciën Mulders gaf ons (Jan Vorstermans en Peter Weijs) een masterclass in afslaan, chippen en putten. Toch wist zij uiteindelijk niet te winnen en werd overtroefd door haar man Jos Mulders die eindigde met een score (netto) van 31 slagen, hetzelfde resultaat als onze vriend Peter v.d. Plas.

Het golfregelement bepaalde echter dat Jos Mulders uiteindelijk winnaar werd. De dagprijs werd uitgereikt door onze Pater Familias, dhr. Rene Luijten. Deze prijs is beschikbaar gesteld door Golf Sociëteit Morgen.
Winnaar Jos Mulders toverde een hippe zonnebril uit de verpakking en bleek heel andere dingen te zien toen hij deze bril had opgezet, een trend is gezet. Jos zal deze bril in Oostenrijk ook gaan dragen, de twee zullen onafscheidelijk zijn heeft Jos al aangegeven.

Aangezien Jos Mulders geen concurrent is voor onze top drie van de competitie hier even een kleine update hoe het er voor staat. Onze top drie tot 14 juli, bestaande uit Haico Dings, Jeroen Schobbers en Theo Cleven bleven op koers! Theo speelde niet vandaag, Jeroen en Haico hebben beide een mooie score neergezet en hebben hun positie eerder verstevigd dan dat de concurrenten dichter bij gekomen zijn, heren CHAPEAU! Het woord CHAPEAU is er een om te onthouden de komende tijd.

We zien  elkaar (althans de meesten) weer op 7 of 8 september als we de reis aanvaarden voor onze trip naar AUSTRIA, tot dan en alvast een goede reis gewenst..

Vrijdag 14 juli 2023

Zomerafsluiting Golfsociëteit Morgen.

Wat een mooie middag was dit! Een deelname van maar liefst 13 personen waarvan jammer genoeg Geert Rongen zich op het laatste moment moest afmelden vanwege ziekte. Geert namens ons allen beterschap.

Maar toch die andere 12 golfers gingen vanaf 15.00 uur van start, er waren in totaal 14 prijzen te winnen, dus je zult denken iedereen vergaart hier of daar wel een prijsje. Toch waren er 2 spelers of speelster die geen prijs pakte, dit zijn dan de doorsnee spelers, niet de beste vandaag maar ook zeker niet de slechtste.
Ook onze birdycompetitie loopt door en tijdens deze rondes zijn er weer 2 birdy’s gemaakt.
Natuurlijk door Haico, maar ook Roy mengt zich weer in deze competitie met zijn eerste birdy. Haico staat inmiddels op 3!!

Voor Pascal Marcelissen was dit de vuurdoop wbt golfen bij BS Morgen, hij was ingedeeld bij flight 1, helaas voor Pascal ging het nog niet geheel zoals hij zou willen, maar troost je, er zijn er die nog slechter speelde zoals b.v. ikzelf. Wat een middag was dit, ik zou mijn golfset het liefst direct op marktplaats zetten en  een andere sport gaan beoefenen, zoals synchroon zwemmen of iets dergelijks. Dit betekende wel dat ik in de prijzen viel voor de meeste ballen out of bounce en de rode lantaarn. Echter zijn dit de prijzen die je niet voortdurend wil winnen. :-)

Haico was weer op dreef deze middag, net als Appie, Roy en Theo. Uiteindelijk was Theo de dagwinnaar met netto 30 slagen, Roy had ook netto 30 slagen maar hole 9 gaf de doorslag. Theo van harte gefeliciteerd met deze dagprijs, geschonken door Marc Driessen, een echte Ezel.

We gaan er even tussenuit wbt het golfen, ff tijd om ons te herpakken, vakantie te vieren, leuke dingen te doen.

Onze competitie wordt vervolgd op vrijdag 25 augustus, tevens hopen we dat alle Austria gangers dan meespelen om kennis met elkaar te maken. Want nog 55 nachtjes slapen en we zitten in de auto’s naar het mooie Murau/Kreischberg. Tot dan en geniet van alles wat jullie doen.

Dagwinnaar Theo Clevers ontvangt van Marc Driessen de prijs!

Trotse winnaar van de dag. Appie Weijs. Gaf zijn eigen cadeau (dagsponsor) aan Mill Clevers!

Vrijdag 23 juni 2023

Vrijdagmiddag, alweer de 9e ronde van onze interne competitie die we gaan spelen. Het zonnetje schijnt, we zijn met 10 spelers, en zoals gewoonlijk is Mill de enigste vrouw in dit gezelschap, maar dat mag de pret niet drukken. Om 15.00 uur ging de eerste flight van start, er waren 2 flights van 3 personen en de laatste flight vertrok met 4 personen. Jan Vorstermans sloot op het allerlaatste moment nog aan bij fligt 3. Voor hem was het de vuurdoop wat betreft competitiespelen bij BS Morgen. Jan namens ons allen van harte welkom en heel veel golfplezier. Het werd wat betreft prestaties een ongekende middag, maar liefst 4 birdies vielen er te noteren, Rene Luijten maakte er vandaag ff 2!! Dan Appie en Jeroen nog elk 1 birdie.

Het wordt ook hier een interessant klassement met nu aan de leiding de heren Haico Dings en Rene Luijten, op de voet gevolgd door Appie, Jeroen en Peter Weijs. De dagprijs werd geschonken door Appie Weijs, de uitslagen lagen echt dicht bij elkaar en de eerste drie plaatsen waren voor totaal 6 spelers, de laagste netto score was deze middag 30 slagen, bij elkaar getimmerd door Appie zelf, de tweede plaats was voor Theo Clevers. Appie nam het woord om de prijs aan zichzelf uit te reiken, hij dwaalde echter af en ging uitleggen hoe en waarom hij uiteindelijk bij de golfsocïteit lid was geworden, een kort maar bondig verhaal!!

De prijs werd door hem geschonken aan de hoogst geëindigde vrouw in ons gezelschap, zo kon Mill Clevers alweer met een mooie prijs huiswaarts richting Grubbenvorst. We vervolgen ons programma a.s. vrijdag 30 juni met de jaarlijkse golfmarathon. Ook dit belooft weer een mooie en sportieve dag te worden, deelnemers allemaal heel veel succes.. De competitie hervatten we op vrijdag 14 juli, op De Berckt te Baarlo, dit is dan tevens de zomerafsluiting, we gaan er weer iets moois van maken zal Rene zeer zeker in gedachte hebben, ik verwacht dat we nog wel enige e-mails en /of appjes hierover zullen ontvangen. Fijn weekend en tot snel.

Vrijdag 26 mei 2023

Aan het weer kon het vandaag niet hebben gelegen, een mooi zonnetje, wel iets of wat wind maar dat kon de pret niet drukken.. Helaas was de opkomst (wederom) niet al te groot, zelfs Rene was deze keer niet van de partij, hetgeen ikzelf nog nooit heb meegemaakt,  wat hebben we het toch druk met zijn allen!! We gingen met 6 personen op pad verdeeld in 2 flights van drie. Langzaam begint bij een heel aantal spelers de vorm terug te komen en worden er mooie scores op de kaart gezet. Na zo’n anderhalf uur waren beide flights terug op het terras en kon het nakaarten beginnen. Inmiddels zijn ook de eerste birdies gemaakt en hoe, Haico zet de trend met een birdie op baan 5, waarna Peter W (samen in de flight) zijn eerste birdie maakt op baan 8, dus dacht Haico dan maak ik ook maar weer een birdie! In totaal deze middag 3 birdies. Als dagwinnaar kwam uit de bus opnieuw Haico Dings met een netto aantal slagen van 29! Haico gefeliciteerd.

De dagprijs werd dit keer beschikbaar gesteld en uitgereikt door Peter v.d. Plas, een zeer bijzondere dagprijs met een bijzonder verhaal, door Peter v.d. Plas mooi onder woorden gebracht. Ik raad degene die hier niet bij waren aan hierover eens te babbelen met Peter. Onze volgende bijeenkomst is op 8 juni de golfdag, onze competitie wordt hervat op vrijdag 23 juni, zorg dat jullie dan aanwezig kunnen zijn, zodat we weer eens 3 of 4 flights weg kunnen sturen

De dagprijs van Peter van der Plas met een bijzonder verhaal.

Vrijdag 6 mei 2023

Opnieuw gingen we als groep buiten de deur spelen, ditmaal Bleyenbeek te Afferden, een 18 holes baan in het fraaie buitengebied van Afferden!! Als je deze 18 holes hebt gespeeld heb je heel wat passen op je teller, wat een afstand(en). Het weer hielt niet over, dan jas aan dan jas uit en paraplu uit de tas, met andere woorden onbestendig en onbetrouwbaar weer. We weten inmiddels dat Jeroen hier geen liefhebber van is, zijn motivatie was dan ook gezakt tot op het nulpunt en tot overmaat van ramp ging zijn paraplu op een bepaald moment ook nog zijn eigen weg. Het einde van het liedje was dat deze in de afvalbak belandde. Al met al werd er (nog) steeds niet geweldig gespeeld met natuurlijk een aantal uitzonderingen, dit waren dan ook de kanshebbers op de dagprijs in Afferden. Dit keer geschonken door Haico Dings, (Huver advocaten). Hij mocht deze prijs overhandigen aan Mill Clevers die dagwinnaar werd op deze lange baan. Mill heeft de mannen een poepie laten ruiken. Super gedaan en op naar de volgende overwinning.. We hebben de volgende wedstrijd op vrijdag 26 mei a.s. op onze homecourse te Baarlo, tot dan!!!

Vrijdag 28 april 2023

Verslagje van René omdat Peter met vakantie is.
Te voorbarig werd in het begin van de week al gemeld dat het vrijdag 28 april slecht weer zou worden.
Dus haakten wat mensen af en de Voorjaarsvakantie werkte ook al niet mee om de flights te vullen.
Niet te min werd het toch nog een heerlijke middag en een lekker zonnetje.
Haico, Geert R., Roy en gast Wim van Knippenberg hadden een prima rondje gelopen op de Berckt.
Deze keer geen prijswinnaar...dat wordt weer op 5 mei in Bleijenbeek met sponsor Haico Dings. De scores tellen wel mee! Tot 5 mei...

Vrijdag 21 april 2023

In het vorige verslag gaf ik aan dat onze volgende wedstrijd op vrijdag 28 april zou zijn, zo is het bekend gemaakt in ons jaarprogramma.
Nu kwam Rene (wie anders) met het idee om er een wedstrijd tussen te voegen, hals over kop werd er bekend gemaakt dat 21 april een extra golfronde gespeeld kon worden. De meeste van ons waren verhinderd, een 5 tal golfers was present om 16.00 uur voor de afslag van flight 1.. de 2e flight sloeg 9 minuten later af.
Ik heb begrepen vanuit betrouwbare bron, dat er geen scores zijn gehaald, omdat de 1e flight het na 3 holes al gezien had, tig ballen kwijt en al 25 slagen op de teller,  de 2e flight kwam in totaal tot hole 6, het wou niet vooruit, dus werd snel het terras opgezocht voor een vloeibare versnapering en een klein bittergarnituur. Het bittergarnituur deze maal gesponsord door BS Morgen. Heren volgende week zijn er nieuwe kansen..

Vrijdag 14 april 2023

Onze volgende wedstrijd voor de competitie bij de Peelse Golf, in Sevenum. Een prachtige par 5 baan, hier kunnen onze Hardhitters zich uitleven! Daarbij was het een mooie middag met een zeer aangenaam zonnetje. Rene moest natuurlijk weer ter plekke lunchen, Appie, Haico, Roy en ik zelf lunchte met hem mee. Ondertussen kwamen ook de andere 4 medespelers druppelsgewijs binnen. Er werden drie flights van elk 3 spelers samengesteld. 13.36 konden we los, ruim 4 uur later was de eerste flight binnen! Ondanks het betere weer was het spel van de meeste spelers nog niet om naar huis te schrijven, in onze flight (1) werden goede holes afgewisseld met slechte tot zeer slechte scores.

Uiteindelijk blijkt dat iedereen toch nog moeite genoeg had met de omstandigheden van de diverse banen. Dit resulteerde in de volgende score: 1e 9 holes werd gewonnen door Jeroen Schobbers, de 2e 9 holes werd gewonnen door Rene Luijten. Beide heren hadden na 18 holes een totaal van netto 81 slagen, door de wedstrijdleiding is Jeroen uitgeroepen als Kampioen! (van deze middag). In de totaalscore (gerekend over 3 beste kaarten) is de top 3 op dit moment als volgt:

3e Theo Clevers totaal 132.5   2e Jeroen Schobbers totaal 131.5 koploper per 14/4 Haico Dings 129 punten. Mannen gaan zo door, voor de rest betekent dit, de eerste volgende bal is de belangrijkste en er komen nog veel kansen op 5 super kaarten, maar dat geldt voor de top 3 natuurlijk ook.

Ik heb begrepen dat het nog lang onrustig is geweest op het terras bij de Peelse, onder het genot van een lekker al dan niet alcoholisch drankje en  super lekkere bittergarnituur. Onze volgende wedstrijd staat gepland op vrijdag 28 april, De Berckt te Baarlo. Door vakantieperikelen zal ik op 28 mei en 5 mei verstek moeten laten gaan! Uiteraard wens ik jullie deze vrijdagen veel succes en vooral veel plezier en tot ziens.

Vrijdag 31 maart 2023

De Lente zou al in volle gang moeten zijn, maar dit is weer zo’n dag dat het kan vriezen of dooien, de voorspellingen zijn niet gunstig, toch besluit het comite, de wedstrijd door te laten gaan, Rene komt heel enthousiast vertellen dat we met 11 spelers zullen zijn. Het blijkt echter dat hij vergeten is dat diverse mensen zich alsnog hebben afgemeld, resultaat in totaal met 7 spelers deze middag. Totaal 2 flights, 1x3 en 1x4, het gaat goed tot einde hole 4,  dan krijgen we een flinke bui op ons, het mag de pret niet drukken, alhoewel?

Een aantal spelers geeft aan dat het na de regen gedaan was met concentratie en dat soort  zaken. Alle holes worden uitgespeeld en Haico dings wordt de dagwinnaar met een nettoscore van 33 slagen. Hij ontvangt de dagprijs uit handen van onze pater familias Rene. Een golfmiddag om snel te vergeten, hole 10, was wederom de beste hole. Proost. Op naar 14 April, dan spelen we op De Peelse, hole 10 t/m 18, we hopen op een goede opkomst en beter weer..

Vrijdag 17 maart 2023

onder een heerlijk voorjaarszonnetje gingen we van start met 4 flights, 1x2 3x3 waarbij gezegd dat Peter v.d. Plas aansloot op hole 10, de bedoeling was bij de flight van 2, maar dit werd niet gehaald en Peter sloot aan bij de laatste flight. Het was voor bijna iedereen enorm wennen, de baan was nog niet qualifying en nog op veel plaatsen hard of erg nat. Degene die er het minste last van hadden was de uiteindelijke top drie van deze dag, t.w. Haico Dings, Theo Clevers en Jeroen Schobbers.

Theo Clevers werd de dagwinnaar en ontving de dagprijs van Roy Willemsen, leuk detail ook vorig jaar was Theo Clevers de eerste dagwinnaar!!! We zijn wat de competitie betreft los.. Na nog een hoop gezelligheid op hole 19, vertrok een ieder weer richting Noord-Limburg. We vervolgen de competitie op 31 maart met een wedstrijd op onze thuisbasis te Baarlo, tot dan en veel succes.

Vrijdag 10 maart 2023

Helaas moest de ronde van 10 maart afgelast worden, het was bagger weer, zoals de dagen daarvoor ook al, de baan was te nat om te bespelen. Ook vorig jaar werd de eerste wedstrijd in Maart afgelast en begon onze competitie op een vreemde baan. Vorig jaar was de eerste wedstrijd om de titel bij Golfhorst, (waar het na de wedstrijd beregezellig was, met lekkere maar dure bitterballen) dit jaar gaan we starten om de punten bij Golfbaan Crossmoor te Weert.

Vrijdag 17 februari 2023

Vrijdag voor carnaval, 17 februari speelde we onze 2e wedstrijd, ook nu was de baan nog niet qualifying, dus opnieuw een alternatief spel gespeeld. Ditmaal stokkenspel, hoe minder stokken men meeneemt des te meer slagen extra mee!

Er waren spelers met een drietal stokken en de putter maar ook golfers die met 1 stok en de putter op pad gingen. Na een mooie ronde konden we het klassement opmaken. Bij de eerste drie, 2x Peter en Roy Willemsen, beide Peters hadden 20 punten maar Roy liep maar liefst 28 punten bij elkaar.

Roy speelde met ijzer 9 en putter. Na nog enkele drankjes ging iedereen zijn eigen weg, op naar de carnaval 2023.  Alaaf.

Vrijdag 3 februari 2023

We starten het seizoen op 3 februari 2023, we verwelkomen 2 nieuwe golfleden op deze middag, te weten Marc Puijn en Appie Weijs.
Omdat de baan niet Qualifying is, spelen we een alternatieve vorm, er wordt gekozen voor Vossenjacht. Rene, Geert en Peter zijn de vossen en zetten een nieuwe par per baan, het is de bedoeling dat de spelers die na de vossen komen hier zo dicht mogelijk bij zitten, niet wetende wat de actuele par van elke hole is.

De vossen hebben de par niet hoog gelegd, omdat ze zeer wisselvallig speelde, wie komt hierbij in de buurt, uiteindelijk waren de 3 beste Haico Dings (3) Jeroen Schobbers en Marc Puijn (gedeeld 1e) Omdat Jeroen de laatste hole beter speelde werd hij uitgeroepen tot winnaar van de dag.
Tijdens de afterparty werd Marc Puijn voorgesteld aan de rest van de groep, hij heeft zijn visitekaartje afgegeven.

Aan het einde van het seizoen zullen we meer weten over Marc zijn golftalent.

GOLF VERBINDT

Meld je aan bij onze club die verbindt